onsdag 21 december 2011

Krafttag!

Vad kan någonsin rättfärdiga att oskyldiga människor bombas i bitar, att oskyldiga barn avrättas med ett skott i huvudet?

Vad kan någonsin rättfärdiga ett systematiskt utrotande av en grupp människor med ett visst kulturellt ursprung?

Vad kan någonsin rättfärdiga omvärldens passivitet?

Dox dokumentär Gazas tårar lämnande nog ingen som såg den oberörd. Jag kan inte beskriva det med ord vad de människor som bor i Gaza utsätts för, det är något utöver lidande något så omännskligt och sjukt att man inte i sin vildaste fantasi kan föreställa sig det.

Efter som jag saknar ord så ber jag er att titta på dokumentären själva. jag länkar nedanför till den.

Krafttag krävs så jag har bestämt mig för att starta en insamling. Pengarna kommer gå till Läkare utangränsers arbete i palestina.

Varför jag valde just läkare utan gränser framgår i tidigare blogginlägg.

Insamlingen döper jag helt enkelt till "För Gazas tårar". insamlingen kommer att pågå intensivt fram till den 12 Februari med start skott idag.

Jag ber inte om mycket pengar men jag ber om att många skall försöka att ge det man kan. Många bäckar små.....

Om du är intresserad av att lämna ett bidrag kontakta mig på min mail.

Minsta lilla krona kan göra mycket!

http://www.youtube.com/watch?v=U0WKVhIpgr4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar